nihil est in intellectu quin prius fuerit in sensu: nie ma nic w umyśle, czego by przedtem nie było w zmysłach


Jestem śmiertelny w każdym znaczeniu, tak jak każdy wiem, że jedynym prawdziwym życiem jest to życie, które dzieje się we mnie i obok mnie. Jestem unikalnym, jednostkowym i chwilowym przechodniem.
Nie ma życia poza mną samym, to czego dotykam, próbuję i odczuwam jest fragmentem mojego życia. Nie ma świata poza tym tu.
Nie ma światła poza tym światłem, nie ma ciemności poza tą ciemnością.
Nie nagrody i kary poza tymi teraz. Nie ma prawdy i kłamstw poza tymi teraz. Ja jestem moją prawdą, ja jestem moim kłamstwem. Ja jestem moim Bogiem – tu na ziemi, tu do końca życia. Koniec jest końcem, a nie początkiem albo drugim lepszym życiem. Zacznij żyć tu i teraz, nie będzie życia później.

Autor: satanizm

Satanista intelektualny

1 thought on “nihil est in intellectu quin prius fuerit in sensu: nie ma nic w umyśle, czego by przedtem nie było w zmysłach”

Skomentuj

